علت پوسته پوسته شدن رنگ پلاستیک

ممکن است برای شما هم پیش امده باشد که پس از مدتی از رنگ آمیزی دیوار، متوجه بروز پوسته پوسته یا ترک‌های ریز، بر روی آن شوید. این قضیه میتواند سبب تغییر ظاهر دیوار و طبیعتا محیط گردد. قطعا این موضوع دلایلی دارد و همچنین راه حل‌هایی که بتوان از بروز آن جلوگیری کرد.

در ادامه‌ی مطلب هم در خصوص علت و هم راه‌حل‌های پیشگیری از آن، توضیح خواهیم داد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

علت پوسته پوسته شدن رنگ پلاستیک

مشکل پوسته شدن رنگ پلاستیک

هنگامی که میان رنگ و سطح دیوار، چسبندگی لازم برقرار نشده و یا از بین میرود، حبابهایی ایجاد میگردد که سبب پوسته پوسته شدن رنگ خواهد شد. عوامل زیادی می‌توانند منجر به این موضوع گردند که اصلی‌ترین آنها گرما و رطوبت می‌باشند. زمانی که شما با حباب‌های اولیه‌ی دیوار مواجه میگردید لازم است در ابتدا علت آن را یافته و در ادامه آن را ترمیم کنید. در غیر این صورت، متاسفانه مجبور می‌شوید علاوه بر پاکسازی کل دیوار، مجدد آن را رنگ کنید.

عوامل مختلفی می توانند باعث پوسته شدن رنگ پلاستیکی شوند. برخی از رایج ترین این علل عبارتند از:

۱- سطح دیوار آماده‌سازی نشده است: وجود هر عامل اضافی مانند غبار و ناصافی میتواند مانع چسبیدن رنگ و در نهایت پوسته شدن آن گردد.

  • قبل از اجرای رنگ بر روی دیوار، مهم است که سطح آن را به درستی آماده کنید. مثلا اگر نیاز دارد آن را سمباده بزنید، آسترکاری کنید و حتی با دستمال غبارگیری نمایید.

۲- رطوبت دیوار: آب و رنگ پلاستیک دو عامل خنثی کننده هستند. از همین رو، نمیتوان دیوار مرطوب را رنگ‌آمیزی کرد. دلایل مختلفی می‌توانند باعث مرطوب شدن دیوار گردند. به عنوان نمونه حضور نشتی لوله در پشت دیوار، تهویه نامناسب یا زندگی در مناطق مرطوب و شرجی.

  • قبل از رنگ زدن دیوار، حتما از خشک بودن آن مطمئن شوید.

۳- انتخاب رنگ بی‌کیفیت: رنگی که از کیفیت لازم برخوردار نباشد، بدون بهانه میتواند پوسته و ترک خورده شود.

  • برای خرید رنگ باکیفیت میتوان از فروشگاه‌های معتبر و برندهای شناخته شده مانند رنگ جوتن اقدام نمود. حتما از سالم بودن رنگ با مشاهده‌ی تاریخ تولید، عدم بوی نامطبوع و شکل غیرعادی اطمینان حاصل کنید.

۴- کاربرد نادرست رنگ: رنگ پلاستیک برای اجرا، دارای دستورالعمل مخصوص به خود است که در صورت عدم رعایت میتواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله پوسته شدن رنگ گردد.

۵- حرارت: در برخی موارد، پوسته شدن رنگ میتواند نشانه‌ای از یک مشکل دیگر مانند رنگ کردن دیوار داغ یا رنگ آمیزی در معرض نور مستقیم خورشید باشد. در واقع دمای بالا باعث میگردد که رنگ سریع‌تر از زمان انتظار خشک شده و از ایجاد پیوندهای قوی در لایه‌ها جلوگیری گردد.

  • حتما از خنک بودن دیوار مطمئن شوید و در زمان اوج تابش خورشید اقدام به رنگ‌آمیزی نکنید.

۶- استفاده از انواع مختلف رنگ در یک سطح: به طور کلی رنگهای بر پایه‌ی آب، روی رنگهای بر پایه‌ی حلال، به خوبی نمینشیند و در نهایت پوسته پوسته خواهند شد.

  • رنگ پلاستیک نمی‌تواند مستقیما بر روی رنگ روغن اعمال گردد. در نتیجه نیاز است تدبیر لازم برای حذف رنگ قبل انجام گیرد.

۷- وجود چندین لایه رنگ بر روی یکدیگر: اگر لایه‌های زیادی از رنگ روی یک سطح اعمال گردند، طبیعتا پوشش سنگین شده  و در نهایت می‌تواند موجب پوسته شدن یا ترک‌خوردگی رنگ شود.

  • لایه‌های زیرین رنگ را حتما با ابزار مناسب جدا کرده و رنگ جدید را جایگزین کنید.

راه حل‌های رفع پوسته شدن رنگ پلاستیک

برطرف کردن مشکل پوسته شدن رنگ پلاستیکی، در گرو آن است که ابتدا علت مشخص گردد. پس از این که عیب مشخص شد، نوبت به آن می‌رسد که نسبت به رفع آن اقدام کنید.

۱- با کمک یک کاردک یا برس، رنگهای پوسته شده را از دیوار جدا کنید

۲- با استفاده از یک سمباده مناسب، سطح مورد نظر را سمباده بزنید تا صاف و یکدست شود.

۳- سطح کار را با یک آستر مناسب بپوشانید

۴- با استفاده از یک رنگ باکیفیت و مناسب با سطح و محیط، دیوار را مجدد رنگ آمیزی نمایید.

حتما قبل از اجرای مجدد رنگ، علت اصلی پوسته شدن رنگ قبلی را جستجو و نسبت به رفع آن اقدام کنید. در غیر این صورت متاسفانه برای بار دوم نیز، زحمات شما مثمر ثمر نخواهد بود.

برای اینکه پوسیدگی دیوار را پوشش دهید می توانید از رنگ پلی اورتان استفاده کنید.

۲ راه‌ حل بسیار مهم برای جلوگیری از مشکل پوسته شدن رنگ

انتخاب یک رنگ پلاستیک خوب: شاید با ورود به یک ابزار فروشی، بتوانید رنگ پلاستیک تهیه کنید. اما آیا از کیفیت آن هم به همین سرعت میتوان اطمینان حاصل کرد؟ مسلما یک رنگ بی‌کیفیت می‌تواند با بروز پوسته یا ترک، تمام زحمات شما را هدر دهد. پس حتما در انتخاب رنگ، نهایت دقت و توجه را داشته باشید.

بازرسی منظم: پس از رنگ آمیزی دیوار، به طور منظم به آن سرکشی کنید تا اگر چنانچه هرگونه پوسته یا ترک مشاهده کردید بتوانید در اسرع وقت آن را عیب‌یابی و حل نمایید.

ویژگیهای یک رنگ پلاستیک خوب

هنگامی از یک رنگ پلاستیک با ویژگی خوب یاد میکنیم که دارای حداقل‌های موجود باشد. به عبارت دیگر یک رنگ پلاستیک خوب، دارای پوشش‌دهی مناسب، زمان خشک شدن استاندارد، عدم حضور مواد مضر مانند سرب، بوی کم و کاربرد آسان، طیف رنگی بالا، انعطاف پذیر و مقاوم در برابر ترک خوردگی، قابلیت استفاده در سطوح مختلف و ماندگاری و پایداری با گذشت زمان را دارا می‌باشد.اگر دنبال یک رنگ خوب برای داخل ساختمان هستید حتما رنگ لیدی گلیز را امتحان کنید.

سخن پایانی – معرفی بهترین برند رنگ پلاستیک

پوسته شدن رنگ دلایل متعددی دارد که با کمک راهکارهایی که در این مطلب عنوان شد، به راحتی قابل پیشگیری یا ترمیم است.

طبیعتا مهمترین نکته در این که یک رنگ برای مدت طولانی بتواند کیفیت خود را حفظ کند، انتخاب صحیح آن خواهد بود.

در این مسیر، رنگ جوتن یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست. اصلی‌ترین مزایای رنگ جوتن را میتوان در تنوع رنگی زیاد، پوشش‌دهی فوق‌العاده، مقاومت بالا، عدم جذب کلراید و دی اکسید کربن، دارا بودن خاصیت آنتی استاتیک، قابلیت پیاده‌سازی با انواع وسایل رنگ‌آمیزی، صرفه اقتصادی و سازگاری با محیط زیست (به دلیل عدم سرب)، مشاهده کرد. حالا این شما هستید که میتوانید با این همه ویژگی در یک برند رنگ، دست به انتخاب درست بزنید.

بعد از انتخاب رنگ مناسبی که پوسته پوسته نشود بهتر از فروشگاه معتبر خریداری کنید.بهترین انتخاب خرید از دفاتر مرکزی پخش رنگ می باشد که شما با اطمینان کامل می توانید هر رنگی که می خواهید را بدون استرس تقلبی بودن خریداری کنید.یکتا پوشش آریانا دفتر مرکزی رنگ جوتن در تهران است که شما می توانید به دفتر ما برای مشاوره و خرید مراجعه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟