نقش انواع مختلف درب اتوماتیک در زیبایی طراحی و سهولت استفاده

نقش انواع مختلف درب اتوماتیک در زیبایی طراحی و سهولت استفاده

برای کنترل درب‌های اتوماتیک از سیستم‌های الکترونیک و اتوماسیون استفاده می‌شود. باز و بسته شدن آن‌ها به‌صورت خودکار بوده و با استفاده از ریموت انجام می‌شود. محدودیتی برای استفاده از این درب‌ها در ساختمان‌های مسکونی، هتل‌ها، بانک‌ها، مراکز تجاری و عمومی وجود ندارد. استفاده از این درب‌ها علاوه بر افزایش امنیت در جلوگیری از هدررفت انرژی نیز نقش کلیدی دارد. مکث در یکی از برند‌های معتبر داخلی است که در حوزه فروش، نصب، تعمیر و نگهداری انواع مختلف درب‌های اتوماتیک فعالیت می‌کند. کیفیت بالا و رعایت استاندارد‌ها در طراحی و تولید محصولات این مجموعه دلیل اصلی افزایش تقاضا برای خرید و استفاده از آن‌ها است.

آشنایی با عملکرد درب اتوماتیک و انواع آن

درب‌های اتوماتیک به دلیل اینکه دارای سیستم برنامه‌ریزی هوشمند هستند قادر به تشخیص شرایط بوده و فرآیند باز و بسته شدن بدون نیاز به کنترل دستی و اعمال فشار انجام می‌شود. قطعاتی مانند موتور، گیربکس و برد نقش مهمی در کنترل این درب‌ها از راه دور دارد. حرکت‌های افقی و عمودی یکی دیگر از مزایای درب‌های اتوماتیک است. سنسور‌های موجود در این نوع درب‌ها قادر به تشخیص‌اشیا، افراد و وسایل نقلیه هستند.

درب اتوماتیک حفاظتی یا پارکینگی

درب اتوماتیک پارکینگ به دلیل سهولت استفاده، امنیت بالا و کاهش هزینه و صرفه‌جویی در زمان بهترین انتخاب برای ساختمان‌های اداری، مسکونی، فرودگاه‌ها، مجتمع‌های تجاری و بیمارستان‌ها است. استفاده از این نوع درب اتومات به شما کمک می‌کند که بدون نیاز به پیاده شدن وارد پارکینگ شوید. سیستم کنترل الکترونیک موجود در این درب از ورود افراد غیرمجاز به پارکینگ جلوگیری می‌کند. اگر تصمیم شما برای خرید این محصول قطعی است به این نکته توجه داشته باشید که: قیمت درب اتوماتیک پارکینگ نسبت به در‌های معمولی بالاتر است.

نقش انواع مختلف درب اتوماتیک در زیبایی طراحی و سهولت استفاده

درب اتوماتیک کرکره ای

از درب‌های کرکره‌ای نیز می‌توان برای پارکینگ‌ها استفاده کرد. این نوع در‌ها به‌صورت افقی باز می‌شوند؛ اما طراحی و ساختار آن‌ها نقش کلیدی در افزایش ایمنی ساختمان دارد. مهم‌ترین مزیتی که با خرید درب‌های کرکره‌ای از آن بهره‌مند می‌شوید این است که برای نصب و راه‌اندازی آن به فضای کمی نیاز دارید.

درب اتوماتیک شیشه ای

محدودیتی برای استفاده از درب‌های شیشه‌ای در ساختمانی‌های ادارای، تجاری و مسکونی وجود ندارد. اگر اولویت اصلی شما جلب مشتری است با خرید درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سریع‌تر به هدفتان می‌رسید. این نوع درب‌ها نما و زیبایی ظاهری ساختمان را افزایش می‌دهند و نقش مهمی در ارتقای کیفیت و افزایش ایمنی آن بازی می‌کنند. مکث در با سابقه طولانی در فروش درب اتوماتیک شیشه‌ای به شما توصیه می‌کند در سازه‌هایی که با محدودیت فضا روبرو هستید استفاده از این نوع در‌ها را در اولویت قرار دهید.

در‌های شیشه‌ای دارای سه مدل مختلف کشویی، گرد و گردان هستند. در درب‌های کشویی باز و بسته شدن به‌صورت افقی و سمت چپ یا راست است؛ پس، بهترین انتخاب برای ساختمان‌های عمومی و پرتردد هستند. حرکت درب‌های اتوماتیک گرد به صورت چرخشی و حول یک محور عمودی است. اگر در سازه خود با محدودیت فضا روبرو هستید به دلیل چرخش ۳۶۰ درجه درب‌های گرد عملکرد بهتری در مدیریت فضا خواهید داشت. درب‌های گردان به‌عنوان گران قیمت‌ترین درب‌های شیشه‌ای اتومات برای محیط‌های بسیار لوکس مناسب هستند. اگر در محل سکونت شما، اختلاف دمای روز و شب بسیار زیاد است برای صرفه‌جویی در انرژی درب‌های گردان مکث در را انتخاب کنید.

نقش انواع مختلف درب اتوماتیک در زیبایی طراحی و سهولت استفاده

عوامل موثر در قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

بررسی قیمت یکی از مهم‌ترین عوامل برای همه مشتریان است. در مورد درب هی اتومایک به یک مورد توجه داشته باشید استفاده از قطعات الکترونیکی و مکانیکی در این محصول باعث افزایش قیمت آن شده است. عوامل کلیدی که در بررسی قیمت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای باید به ان توجه داشته باشید عبارت‌اند از:

نوع و اندازه

این درب‌ها با توجه به نحوه عملکرد و متریال مورد استفاده به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در تولید درب‌های شیشه‌ای می‌توان بر اساس نیاز مشتری از لمینت، شیشه دوجداره، شیشه رنگی و ضد گلوله استفاده کرد.

آلیاژ‌های بکار رفته در تولید درب‌های شیشه‌ای به سه نوع آلومینیوم، استیل و آنادایز تقسیم می‌شود. محصولات دارای آلیاژ آلومینیوم از نظر قیمت در پایین‌ترین رده قرار می‌گیرند، اما درب‌های دارای لت‌های استیل گران‌تر هستند. اندازه ابعاد لت یا فریم نیز در محاسبه قیمت اهمیت زیادی دارد. می‌توانید این مرحله را بر اساس نیاز ساختمان یا سلیقه خود سفارش دهید. توجه داشته باشید که برای لت‌های دارای ابعاد بیشتر باید هزینه بالاتری بپردازید.

نقش انواع مختلف درب اتوماتیک در زیبایی طراحی و سهولت استفاده

نصب درب

شرکت مکث در آماده ارائه خدمات لازم برای نصب انواع درب‌های اتوماتیک است. این مرحله از طریق قوطی کشی و بنایی در محل مورد‌نظر انجام می‌شود.  کار با دقت بالا و کیفیت عالی انجام خواهد شد.

تنظیمات درب اتوماتیک شیشه ای

تنظیمات درب‌های اتومات شیشه‌ای به میزان تردد آن‌ها وابسته است. در مواردی که لت‌ها از مدار اصلی خرج شوند یا رگلاژ مجدد ضروری باشد باید درب به تنظیمات کارخانه برگردد. نکته مهم این است که شرکت مکث در به کمک تکنسین‌های حرفه‌ای تعمیرات خدمات لازم برای تنظیم انواع درب شیشه‌ای اتوماتیک را ارائه می‌دهد. تنظیم سرعت درب‌های برقی، تنظیم تنظیم چشمی درب اتوماتیک، تنظیم کنترل باکس، تنظیم وضعیت‌های باز، نیمه باز یکطرفه و تعمیرات کل درب بخشی از خدمات این مجموعه هستند.

نحوه تنظیم چشمی درب اتوماتیک

در درب‌های اتوماتیک دو نوع چشمی وجود دارد که یکی نقش گیرنده و دیگری نقش فرستنده را به عهده دارد. هر دو چشمی‌های دارای رله نرمال باز و بسته بوده و از برق ۱۲ تا ۲۴ ولت استفاده می‌کنند. شرکت مکث در بر اساس نیاز و سلیقه مشتریان خود از انواع مختلف چشمی استفاده می‌کند که عبارتند از: فتوسل معمولی، دارای برد بلند، گردان، وایرلس و آینه‌ای و توسط کارشناسان مجموعه نصب و تنظیم می‌شود.

نقش انواع مختلف درب اتوماتیک در زیبایی طراحی و سهولت استفاده

تنظیم درب اتوماتیک پارکینگ

اگر از درب اتوماتیک پارکینگ استفاده می‌کنید باید توجه ویژه‌ای به نگهداری و تنظیم آن داشته باشید. برای سهولت کار خود و افزایش طول عمر درب می‌توانید این مرحله را به تکنسین‌های مکث در بسپارید. کارشناسان حرفه‌ای این مجموعه در گام اول، پارامتر‌های مربوط. به سرعت و حرکت درب را بررسی می‌کنند. در مرحله بعد نوبت به تنظیم دوربین و حالت دید در شب می‌رسد.

برای افزایش ایمنی پارکینگ ساختمان و اینکه درب با سرعت دلخواه شما بسته شود باید تایمر آن را تنظیم کنید. با تنظیم میزان تاخیر در بسته شده در تعیین می‌کنید که در پارکینگ چه مدت بعد از ورود یا خروج خودرو بسته شود. بعد از انجام تمام مراحل، تکنسین‌ها کل درب را آزمایش می‌کنند.

خرید درب اتوماتیک برقی

خرید درب اتوماتیک برقی رابطه‌ای مستقیم با صرفه‌جویی در میزان مصرف انرژی، زیبایی ساختمان و افزایش ایمنی آن دارد. برای اینکه انتخاب شما درست باشد و به هدف خود برسید باید از یک شرکت و مجموعه معتبر خرید کنید. شرکت مکث در به دلیل تولید محصولات با‌کیفیت، قیمت مناسب، ارائه خدمات پس از فروش، مشاوره، تعمیر و نگهداری از انواع درب‌های اتومات بهترین انتخاب خواهد بود. اگر هنوز تصمیم قطعی برای انتخاب محصول مورد‌نظر خود را نگرفته‌اید یا در مورد قیمت‌ها اطلاعی ندارید می‌توانید از طریق تماس با بخش مشاوره به جواب همه سوالات خود برسید.

جمع بندی

اگر به زیبایی ظاهری و امنیت ساختمان خود اهمیت می‌دهید استفاده از درب اتوماتیک بهترین گزینه است. به دلیل تنوع مدل‌های این درب و کاربرد آن محدودیتی برای استفاده از این مدل در ساختمان‌های تجاری، مسکونی، اداری، پارکینگ‌ها، بیمارستان‌ها و… وجود ندارد. فراموش نکنید به دلیل استفاده از قطعات الکترونیکی و مکانیکی در درب‌های اتومات نگهداری و تنظیم آن‌ها ضرورت بیشتری دارد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟